.., jag som varit så skeptisk.

. LCHF .
Jag har varit väldigt emot den här "LowCarbHighFat- dieten" av denna enkla frågeställning;
varför äta fett när jag vill bli av med fett?
Men "folk" menar att de når så bra bra resultat, sötsug som försvinner och mer vatten får dom på kvarnen!
Nu senast i programmet "Älskling, du har blivit en tjockis".
....

Jag har provat mig på diverse kostuppsättningar och tror inte helt på att plocka bort alla kolhydrater.
Då syftar jag främst på frukt och grönt.
Sedan tror jag folk i allmänhet tror att man ska äta massvis med fett i denna diet. Vilket jag antar att man inte ska, utan som alltid annars, äta mängd efter förnuft!
Jag och min sambo har bestämt oss för att prova denna diet i 8 veckor.
Jag kommer givetvis blogga om recepten och därav kommer det nu bli mindre vegetariska recept, tyvärr.
Jag tror inte på den här dieten under en hel livstid,
MEN!
.., jag ser det som ett kul projekt och förhoppningsvis en rivstart.
Jag hoppas, med tanke på den mängd jag faktiskt tränar i samband med detta, sätta lite fart på min kropp!
....


Mitt mål är att kunna hålla min idealvikt, äta vad jag vill i lagom mängd, på mina villkor. Få vara friskt och må bra, vara stark och energisk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0