. dagens vegetariska lunch .

. burgare med rödbetsbiffar och stekt aubergine .
Ingredienser,
cirka femton stycken

5 morötter
2 gullök
4 rödbetor
1 stor burk kidneybönor.

salt
curry

+ olja till stekning
+ sesamfrö och/eller linfrö för snygghetens skull. 

- - - - - - - - - - - - 
Gör så här:

.., sätt ugnen på 200 grader.

Skala och riv morötterna, löken och rödbetorna. Häll allt i en bunke tillsammans med de av sköljda kidneybönorna. Mixa med mixerstav tills de flesta bitarna är borta. Det ska dock inte bli en "gegga".
Krydda och forma till biffar och vänd dessa i sesamfrö/ linfrö.   

Stek biffarna tills de fått lite färg på båda sidor. 

Lägg dom på en plåt och in i ugnen i cirka tjugo minuter.

:)
.., jag använde mig av rödbetsbiffarna jag gjorde med mormor i tisdags.
Jag stekte även aubergine i olja med vitlök, salt och cayennepeppar - mkt gott!
På brödet lade jag en klick kvarg och en klick ajvar, innan jag lade på aubergine skivorna och biffarna.
Till detta åt jag champinjoner stekta i vitlök och tomat med lite aromat på.
.MUMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0