. Favoritbrödet .


.., vilken härlig dag!
. femton minus och sol . <3

Jag steg ..(som vanligt) upp alldeles för tidigt!
Vaknade vid sju och steg upp då eftersom jag inte har ro i kroppen att somna om.
Så, vad gjorde jag då denna tidiga fredagsmorgon, jo;
..bakade mitt favorit bröd!
Jag har delat med mig av detta recept förut, men jag gör det igen!
PROVA, PROVA, PROVA!
Matbröd 
..ett

4 dl grahamsmjöl
2,5 dl dinkelmjöl
0,5 dl kruskakli
2 dl havregryn
3 dl naturell lätt-yoghurt
1 dl lätt kvarg
1 dl keso-mini
1 tsk honung
1 tsk salt
2 tsk bikarbonat
1 tsk ingefära
1 dl linfrö
1 näve valnötter
1 näve torkade aprikoser

- - - - - - - - - - - - 
Gör så här:
175 grader. 

* Blanda alla ingredienser i en bunke och tryck sedan ut degen i önskad form. Degen är ganska lös. 

* Grädda långt ner i ugnen i drygt en timme!

tiden varierar alltid! 
Idag behövde mina bröd vara inne i drygt 1 timme och 20 minuter!



















. MUMS .



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0