. kyckling <3 fetaost = paj.

Hemma hos mina föräldrar lagade vi denna, otroligt goda pajen igår!
Det är inte ofta jag lagar mat som inte är vegetariskt men, inga regler utan undantag;
KYCKLINGPAJ M. FETAOST & SOLTORKADETOMATER


KYCKLINGPAJ

Ingredienser
300g kyckling
1 gul lök 
1 klyfta vitlök
300/400g fetaost/salladsost
1 dl soltorkade tomater,
jag använde mig av färdigmixade.
cayennepeppar
salt
peppar

Äggstanning;

2 ägg
2 dl mjölk
lite riven ost

Pajdeg:

125 g margarin
3 dl vetemjöl
3 msk kallt vatten
salt

- - - - - - - - - - - - 

Gör så här:
ugn 200 grader. 

Blanda ihop ingredienserna till pajdegen och tryck sedan ut den i pajformen. "Nagga" med en gaffel och ställ in den i ugnen i cirka 15 minuter. Degen ska ha fått en tillstymmelse till färg. 
-

Undertiden som degen är i ugnen steker du kycklingen, löken och vitlöken som du kryddar lätt med peppar, salt och cayennepeppar.
-

Vid sidan av det hackar du fetaosten som du sedan blandar med de soltorkade tomaterna.
I den röran häller du den stekta kycklingen och löken och blandar om alltihop.



Ta ut pajskalet och lägg på röran. 



Vispa ihop äggen, mjölken, salt och peppar och häll på pajen. 
, lägg på lite riven ost på toppen.

Ställ in pajen i ugnen i cirka 30 minuter. 







. M U M S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var inte vi, utan du hjärtat, som lagade denna jätte goda! Puss

2012-02-14 @ 17:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0