. vegetarisk/ vegansk pastasås .

.., jag är lite knas, med det vet jag redan.
Som jag berättade igår skulle min pappa och jag promenera. Jag bjöd över honom på lunch innan och sa ".. jag har en massa matlådor vi kan välja bland".
MEN! Så fort vi lagt på telefonen börjar jag laga mat istället. haha
Det blev en pasta med en vegansk pasta sås!
Tjugominuter senare ringer pappa på min dörr och maten är klar!
Vegetarisk/ vegansk pastasås.

1 burk krossade tomater
0,5 burk (max) vatten
2 tomater
4 champinjoner
1 gullök
0,5 rödlök
2 vitlöksklyftor
1 grönsaksbuljong
2 msk olja från soltorkade tomater
1 dl oliver

- olja att steka i

- oregano
- salt
- peppar
- cayennepeppar
- - - - - - - - - - - - 




.. man kan även ha paprika, kidneybönor, majs m.m i!
Prova dig fram med vad just du har hemma!

:)
Gör så här:
Fräs löken ink. vitlöken och champinjoner och tillsätt sedan tomaterna.
Häll i krossade tomater och  tillsätt lite vatten.
Krydda grönsaksbuljong och önskad mängt av resterande kryddor.
Tillsätt oljan från soltorkade tomaterna och oliverna. 

Puttra i cirka fem minuter. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0