2 JANUARI!

. god morgon .
..tänkte bjuda på min nyårsweekend till Oslo i bilder.


Här står vi och väntar på tunnelbanan, fredag morgon. Resan dit gick jätte bra! sex timmar tar det.
Det första som händer när vi kommer fram till Oslo är att jag springer på en gammalvän från Sverige.. världen är allt bra lite ibland!
Efter att vi lämnat våra väskor i deras lägenhet ger vi oss ut på stan. Vi gick upp till slotten och därifrån ser man hela "karl johan-ståket", väldigt fint!
På nyårsafton gjorde vi en utflykt till "Holmenkollen", jag såg då att en station heter "Helsfyr". I min familj är det något man kan säga i en mening som denna (med ironi) "Dra åt helsefyr". Vilket då rent krasst betyder "dra till h. ".
Det här är då slottet uppe vid holmenkollen. Det knäppa var att vi såg ungdomar som åkte skateboard i hotellets lobby. Det verkar som att det var en släkt som hyrt hela slottet för det stod att hotellet var stängt..
crazy!
..väldigt vacker utsikt utöver Oslo!
När vi kom tillbaka från utflykten började vi göra oss snygga inför kvällen.
Det mesta av maten hade vi/ dom gjort tidigare på dagen.
Jag fick då lära mig att skära älgskav. Så här fint dukade S!
Huvudrätten var som sagt älgskav med pressat potatis och sallad. Till efterrätt åt vi sorbet med hallon och kiwi, super gott!
Igår, söndag, åkte vi hem till Stockholm. Resan gick bra om man bortser från den olycka som inträffat i närheten av Stockholm som orsakade en timmes försening. Jag var såå trött och hungrig när vi äntligen kom hem cirka 23.30. (Natten mellan nyår och söndag sov jag ungefär fem timmar.)
Jag och <3 avslutade kvällen med lite kvällsmat innan vi båda gick och lade oss.
. hoppas ni hade en bra nyårs helg! .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0