. att baka bröd .

Dagen har inte gått i planeringens tecken!
Jag har;
- Varit på spinning
- Övningskört
- Bakat bröd
.., och sjungit och spelat lite.
Jag var så himla taggad att sätta igång med musiken men blev så trött vid lunchtid!
Ögonen började svida och huvudet blev helt blankt.
Jag bestämde mig för att lägga mig en stund, vilket jag aldrig gör, och somnade på en gång!
Sedan jag klev upp har jag bakat bröd och skrivit rent några av mina gamla låtar.
Insåg att jag inte hade dom ordentligt nedskriva någonstans så det ska jag se till att göra med all min musik!
...
Fixade&Trixade lite med brödreceptet idag.
Resultatet blev, enligt mig, fantastiskt!
. Bröd med valnötter och aprikoser .
Matbröd 
..ett

4 dl grahamsmjöl
3 dl dinkelmjöl
2 dl havregryn
3 dl naturell lätt-yoghurt
1 dl lätt kvarg
1 dl keso-mini
1 tsk honung
1 tsk salt
2 tsk bikarbonat
1 tsk ingefära
1 dl linfrö
1 näve valnötter
1 näve torkade aprikoser

- - - - - - - - - - - - 
Gör så här:
175 grader. 

* Blanda alla ingredienser i en bunke och tryck sedan ut degen i önskad form. Degen är väldigt lös. 

* Grädda långt ner i ugnen i drygt en timme!

tiden varierar alltid! 
Idag behövde mina bröd vara inne i drygt 1 timme och 20 minuter!
. middag; apelsin, nybakat bröd med smör, lättyoghurt med nötter, plommon och aprikoser.
. LYX .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0