. bröd utan jäst .

..älskar att baka utan jäst!
Här kommer ett recept, likt de jag gjort förut, fast med andra kryddor.
Matbröd 
..två stycken!

8 dl grahamsmjöl
3 dl vetemjöl
5 dl dinkelmjöl
2 dl havregryn
8 dl naturell yoghurt
2 dl kvarg
0,5 dl honung
2 tsk salt
4 tsk bikarbonat
1 dl linfrö

- - - - - - - - - - - - 
sedan delade jag degen i två.
I den ena tillsatte jag torkad frukt och i den andra hade jag i kummin och kardemumma. 


Gör så här:
175 grader. 

* Blanda alla ingredienser i en bunke och tryck sedan ut degen i önskad form. Degen är väldigt lös. 

* Grädda långt ner i ugnen i drygt en timme!

tiden varierar alltid! 
Idag behövde mina bröd vara inne i drygt 1 timme och 20 minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0