. look into my eyes, this is who I am .

. ni har fått väldigt lite information om mig.
. här kommer lite .
. fråga gärna .

Är
- 22 år
- Född och uppvuxen i Stockholm
- Sambo sedan drygt ett år tillbaka
- Nybliven, frivilligt, arbetslös
- Glad åt livet

Gör
- musik;
, spelar gitarr, skriver låtar och sjunger med sångpedagog och i kör.
- tränar;
, är en f.d friskis&svettisfantast som konverterat till ett annat gym nu för att prova på det!
- övningskör

Älskar
förutom musik och träning.
- mina nära och kära
- morgonen
- att röra på mig!
- att resa
- att baka;
, bakar en hel del matbröd och sötsaker när tillfälle ges. Varken jag eller min sambo äter dock så mycket bakverk och av den anledningen bakas det mest sådant till speciella tillfällen. Matbröd däremot gör jag rätt ofta, självklart delar jag med mig av recepten!


Mål
Jag arbetade på en förskola hela 2011 och trivdes otroligt bra! Det fanns dock för lite tid för musiken.
Efter jag slutat musikalprogrammet på gymnasiet studerade jag två år musik till. Därefter började jag jobba på förskolan vilket inte riktigt följde planen jag hade och har. Därför slutade jag nu vid årsskiftet och mitt mål är för det här halvåret att ge mig själv tid att göra det jag älskar och brinner för, musik.
Här på bloggen är min tanke att jag ska dokumentera min nervösa och spännande resa och förhoppningsvis, när jag vågar (vilket jag måste, ska göra snart!) bjuda på musik från mig lite då och då!
Syns man inte, finns man inte! Därför måste jag börja någonstans och jag har valt att börja här!



Övrigt
Jag och min sambo tycker om att laga mat och av den anledningen lagar vi det mesta från grunden. Vi försöker som oftast tänka på näringsvärde och vi drivs av att laga, vad vi anser är, nyttig mat. Då menar vi allt från att granska färgämnen, tillsatt socker, ekologiskt, fett m.m. Vi är dock bara amatörer inom detta!

Den mesta maten vi tillagar hemma hos oss är vegetarisk och ibland även vegansk. Min sambos syster och hennes sambo är veganer och på söndagar äter vi alltid tillsammans med dom. Därav får vi möjligheten att inspireras av den veganska matlagningen och får kontinuerligt chansen att prova laga veganskt var tredje söndag.

Självklart delar jag med mig av det mesta vi lagar!




. don't be a stranger .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0