. muffins .

..älskade bak.

Dessa muffins gjorde jag till min vän Th. som jag ska till i morgon.
Jag har ett fantastiskt grundrecept som bas och sen hade jag i kakao, hasselnötskräm och marshmallows .
Grundrecept muffins:
..cirka 6 stora/ 8 normal stora

2 ägg
2 dl socker
50 g smör/margarin
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Gör såhär:
..detta är grundreceptet, sen kan du självklart ha i det du vill ha!

Sätt ugnen på 210 grader.

Vispa ägg och socker pösigt.

Smält smöret i kastrull och höll i mjölken, koka upp! Rör ner den heta vätskan i äggsmeten.

Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker, häll ner i bunken. Rör smeten slät men så lite som möjligt. Häll i formarna. 

Grädda cirka
15-22 min beroende på storleken på formarna. 

. fab .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0