. tonfiskbiffar .

Tidigare idag bestämde jag mig för att tillaga biffar gjorda av tonfisk. Detta är något jag aldrig har gjort förut så jag började titta runt efter spännande recept. Jag hittade ett som jag utgick från men jag ändrade om en hel del.
Resultatet blev verkligen över förväntan,  kommer jag absolut göra igen!
. jätte gott .
. tonfiskbiffar med sting .
..cirka 8 stycken
Ingredienser

2 burkar tonfisk i vatten (avrunna)
1 gullök
1 morot
2 ägg
ca 2 dl Sesamfrön
Rödcurry pasta (Thai) *
Salt
Citronpeppar
Vitpeppar


* tänk på att ta pytte,pytte lite av denna curry då den är super stark!
Gör så här:

Hacka löken, skala och riv moroten, och häll av vattnen från tonfisken. 

Blanda sedan dessa ingredienser i en bunke. Använd sen en stavmixer för att göra röran lite slätare. Blanda i äggen och kryddorna.  

Gör biffar och vänd dom i sesamfrön.

Stek sedan biffarna tills dom fått fin färg på båda sidorna. 

..stek förslagsvis i lite, lite soja för att få finare färg!

..jag åt mina biffar med kidneybönor, broccoli och morötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0