. aerobics .

Det blev som sagt lite olika inspelningar nu under förmiddagen. Hoppas verkligen på att kunna känna mig hyfsat nöjd så jag snart kan bjuda på lite smakprov!
Just nu sitter jag och försöker importera film från min kamera till imovie, det går verkligen inte bra..
Aerobics står på schemat här näst!
Första gången jag går på "pass" på mitt nya "gym", ska bli kul!
. hoppas jag tycker om det .
Till lunch denna söndag åt jag;
. tonfiskbiffar med sting .
..cirka 8 stycken
Ingredienser

2 burkar tonfisk i vatten (avrunna)
1 gullök
1 morot
2 ägg
ca 2 dl Sesamfrön
Rödcurry pasta (Thai) *
Salt
Citronpeppar
Vitpeppar


* tänk på att ta pytte,pytte lite av denna curry då den är super stark!
Gör så här:

Hacka löken, skala och riv moroten, och häll av vattnen från tonfisken. 

Blanda sedan dessa ingredienser i en bunke. Använd sen en stavmixer för att göra röran lite slätare. Blanda i äggen och kryddorna.  

Gör biffar och vänd dom i sesamfrön.

Stek sedan biffarna tills dom fått fin färg på båda sidorna. 

..stek förslagsvis i lite, lite soja för att få finare färg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0