. vegantacos .

. hej fina, hoppas du mår bra .
Sedan jag blev klar med allt jag berättade att jag gjort innan fyra blev jag otroligt rastlös. Jag är extremt dålig på att bara sitta still och inte göra så mycket alls och njuta av det..
Min sambo fick stickor, garn och en bok om stickning i julklapp som jag slet upp, började och slutade inom loppet av tio minuter.
Denna rastlöshet resulterade i middags tänkande, vilket i sin tur ledde mig till mataffären.
Där konstaterade jag två saker;
- att Favorits (märke) "chunkey salsa" och "tacosås" innehåller socker, vilket Santa Maria's inte gör.
- tacokryddmix innehåller spiskummin, lök, cayennepeppar, salt och en massa skit. med skit menar jag en rad olika ämnen varav man förstår vad hälften är för något.
middag; tacos med sojafärs och hemmagjord guacamole.

Guacamole:

2,5 avocado
2 medelstora vitlöksklyftor
1dl crémefraiche mini
salt
citronpeppar
cayennepeppar 
peppar
chiliflingor


Blanda, mosa, mixa dessa ingredienser. 

...mums!
Färs med egen gjord tacokrydda:

Sojafärs, i den mängd du behöver.
1 vitlöksklyfta
0,5 rödlök
2 msk tacosås på burk
salt
peppar
cayennepeppar
spiskummin


...enligt mig gör cayennepepparn och spiskummin susen, var inte allt för försiktig när du kryddar!
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0