. mjölkfria våfflor .

Våffelvariant;
till två personer. 

1,5 dl dinkelmjöl
1 dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
2 tsk fiberhusk (kan nog uteslutas)
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
3,5 dl soyamjölk
1 dl vatten
3 st ägg
25 gram smör
+ 10 gram till järnet.

Gör såhär;

Blanda mjöl, gryn, salt, bakpulver, vatten och mjölk. Smält smöret och tillsätt detta. Krossa tre ägg och blanda i dom och rör till en slät smet.

GRÄDDA. :)


Jag gillar att  göra om recept, ifrågasätta dom och göra egna varianter.
Det receptet jag använde mig av denna gång innehöll nästan dubbelt så mycket smör som jag använde. Jag provade även att byta ut en dl mjölk mot vatten och använda soyamjölk istället för komjölk.
Resultatet blev lyckat.
Väldigt mättande och grova våfflor som passar oss som gillar lite variation.

. GOTT .


*
*
*
*
********
*        *
*   *
*





. mums .

Kommentarer
Postat av: LOWA - En musikblogg

Kikar in och hoppas att du har haft en bra helg! :)

2012-03-25 @ 18:00:17
URL: http://musiklowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0