... det där med LCHF,

tror jag vi tar och skiter i!
Nu har jag hoppat av mitt lilla LCHF-experiment.
Tänkte göra min utvärdering i + & - .
+
Jag har problem med min mage. Den sväller upp är alltid väldig gasig. Under det veckor jag provade LCHF blev den mycket bättre faktiskt! Jag var inte alls lika svälld vilket var fantastiskt befriande.
-
"MAN RASAR I VIKT", funkade inte på mig. Allt är relativt, jag vet. Jag har kanske inte en herrans massa övervikt som kan rasa heller, men not to much på vågen alltså!
Anledningen till att jag hoppade av dieten är för att jag inte mår bra psykiskt av att äta "skit".
Med skit menar jag självklart inte all mat i detta. Mycket mat är bra och jag har fått upp ögonen för att välja bort lightprodukter och våga äta lite fetare produkter.
MEN.
Är jag lite hungrig innan läggdags så känns det så sjukt att inte "få" äta en banan utan istället "få" äta en bit ost.
Sedan så är ju jag, vad jag brukar kalla för en "halv-veggie (.., vegetarian i hjärtat)och att behöva äta en massa kött, passa mig mindre bra.
Jätte kul för er som dieten funkar på. Men jag hoppas att jag någongång kommer kunna leva efter denna princip;
" Ingenting är så nyttigt att du kan äta det hela tiden. Ingenting är så onyttigt att du aldrig kan äta det "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0